Del de bedste
Formålet med ”Del de bedste” er:
- At understøtte arbejde med inklusion som helhed
- At skabe en dialog i lærer- og pædagoggruppen om erfaringer med inklusion
- At være katalysator for en refleksion over egne succeser med inklusion
Øvelsen har en varighed af 30-45min med dertilhørende 10-15min forberedelse for hver af de deltagende
Klik på billedet for at downloade øvelsesvejledningen.
Dialogspørgsmål pædagogisk møde
Formålet med dialogspørgsmålene er:
- At være et redskab under de pædagogiske møder
- At være en katalysator for dialogen om den inkluderende skole
- At understøtte processen hvormed der arbejdes med inkluderende fællesskaber
Dialogspørgsmålet tjener som en indgangsvinkel til et møde, i enten større eller mindre grupper, og kan derfor have meget varierende længde alt afhængig af mødets kontekst og længde
Klik på billedet for at downloade øvelsesvejledningen.
Refleksionsøvelse
Formålet med refleksionsøvelsen er:
- At være et redskab til at understøtte selvrefleksionen over den inddragende undervisning
- At tjene som nem hjælp til selvhjælp
- At skabe reflekterende dialoger kollegaer imellem
Øvelsen har en varighed af 15-30min alt afhængig af om den udføres individuelt eller med en kollega eller to
Klik på billedet for at downloade øvelsesvejledningen.